Blog firmowy pomaga w zdobyciu większej liczby klientów, a także pomaga w pozycjonowaniu strony. Swojego bloga posiadają obecnie wszystkie większe marki. Wśród małych firm jest jednak rzadkością. Zobacz jak można w prosty sposób wykorzystać firmowego bloga także w małym biznesie.

Jak skutecznie prowadzić bloga zobaczymy na przykładzie dwóch firmowych blogów: kancelarii radcy prawnego z Gorzowa Wielkopolskiego (www.kancelariadubiec.pl) oraz DJ na wesele z Krakowa (www.nowoczesnewesele.net).

Biznesy mają ze sobą niewiele wspólnego – zupełnie inna branża, inne i mocno różniące się miasta. Cechy wspólne to wielkość firmy (obie to jednoosobowe działalności) oraz to, że obie firmy postawiły na to, że warto swoją stronę internetową „zaopatrzyć” w bloga firmowego. Oba blogi też są na tej samej instalacji WordPressa co strona firmowa (strona i podstrony tworzą stronę firmową, wpisy z kategoriami i podkategoriami – treść bloga).

Blog firmowy na stronie Radcy Prawnego z Gorzowa Wielkopolskiego – adres: www.kancelariadubiec.pl

Radca prawny Marta Dubiec pisze na swoim blogu teksty dotyczące obszarów jej zainteresowania prawnego. Pisze więc o tym czym jest tzw. Kindergeld (niemiecki odpowiednik 500+), o niemieckim prawie spadkowym, czy przetargach w Niemczech. Wpisy na te tematy (np. frazy „kindergeld odwołanie”, „przetargi w Niemczech”, „spadek z Niemiec”, „rozwody Gorzów Wielkopolski”) znajdują się na 1-2 stronie wyników wyszukiwania.

Wyniki Google - KancelariaDubiec.pl

W wynikach wyszukiwania na frazę „kindergeld odwołanie” strona wspomnianej kancelarii prawnej z Gorzowa Wielkopolskiego (www.kancelariadubiec.pl) znajduje się na pierwszej pozycji.

Kancelaria prawna zdobywa więc – tylko dzięki temu, że zdecydowała się na prowadzenie bloga – dodatkowe wejścia od osób zainteresowanych odpowiednim tematem, a jednocześnie zdobywa pozycję eksperta w danej dziedzinie.

Blog firmowy na stronie DJ na wesele z Krakowa – www.nowoczesnewesele.net

Podobne działania podejmuje DJ na wesele z Krakowa. Na jego blogu znajdziemy informacje dotyczące branży weselnej, porady dla przyszłych par młodych oraz wpisy dotyczące oferowanych usług. Wśród fraz wprowadzonych we wpisach blogowych znajdziemy np. „dj na wesele z językiem angielskim kraków”, czy „litery na wesele kraków”). W tym przypadku – podobnie jak w powyższym – blog generuje nie tylko większy ruch na stronie, ale także zwiększa siłę strony głównej w oczach wyszukiwarki.