Co daje pozycjonowanie strony firmowej? Czy pozycjonowanie jest mi potrzebne? Czy w takim mieście jak Olsztyn pozycjonowanie firmowej strony internetowej będzie opłacalne? Takie pytania zadają sobie niekiedy właściciele, zwłaszcza małych firm.

Na pytanie o to,co daje pozycjonowanie najprościej odpowiedzieć krótko – ruch na stronie internetowej. Wejścia, za które – w odróżnieniu od wejść z reklam w wyszukiwarce czy reklamy kontekstowej – nie trzeba płacić. Koszt pozycjonowania w większości przypadków będzie mniejszy niż korzyści (czyli oszczędności) jakie zostaną osiągnięte dzięki pozycjonowaniu . Oczywiście z zastrzeżeniem, że pozycjonowanie za które płacimy jest skuteczne, czyli daje nam dużo wejść potencjalnych klientów na naszą firmową stronę internetową. Obrazowo mówiąc, jeśli płacimy za pozycjonowanie 500 zł miesięcznie, ale skuteczność pozycjonowania jest mizerna i daje nam to – na przykład – 50 dodatkowych wejść na stronę (to znaczy 50 wejść więcej niż gdybyśmy nie pozycjonowali naszej witryny), wówczas trudno powiedzieć, żeby takie pozycjonowanie było opłacalne. Ale w sytuacji, gdybyśmy dzięki pozycjonowaniu witryny mogli dotrzeć do kilku czy kilkunastu tysięcy potencjalnych klientów, wówczas ten sam koszt pozycjonowania okazuje się niewielki, a całość pozycjonowania niezwykle opłacalna.

Mam firmę w niezbyt dużym mieście jak Olsztyn. Czy pozycjonowanie jest warte zachodu?

Czy prowadząc firmę w Olsztynie, pozycjonowanie może dać tak dużą liczbę potencjalnych klientów? Z pewnością dla wielu działalności, nawet skupionych na sprzedaży swoich usług lub produktów tylko na terenie takiego miasta jak Olsztyn, osiągnięcie kliku czy kilkunastu tysięcy wejść potencjalnych klientów jest możliwe. Ale w niektórych branżach oferujących produkty skierowane do węższej grupy, dobrym wynikiem może okazać się nawet kilkaset wejść miesięcznie. Opłacalność pozycjonowania, podobnie jak opłacalność CPC w kampaniach AdWords, zawsze powinna być mierzona także tym, ile średnio zarabiamy na jednym potencjalnym kliencie. Im większa jest średnia wartość pojedynczej transakcji, tym w praktyce tańsze będzie jedno wejście na naszą stronę internetową.

Warto też pamiętać, że pozycjonowanie to nie tylko łatwo policzalne wejścia na stronę internetową firmy. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa, zajmująca wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania dla fraz związanych ze swoją działalnością, ułatwia także danej firmie zdobycie i ugruntowanie pozytywnego wizerunki firmy, jako firmy solidnej, profesjonalnej i takiej na której można polegać. A to już jest rzecz związana z długoterminowym rozwojem firmy, trudniej przeliczalnym na pieniądze tu i teraz.

Mimo, że pozycjonować stronę internetową jest bez wątpienia warto w każdej branży, to wciąż zbyt mało firm zdaje sobie sprawę z tego co daje pozycjonowanie. A z tych firm, które rozumieją, że pozycjonowanie firmowej strony internetowej jest bardzo ważne dla rozwoju działalności zarówno teraz jak również w przyszłości, niestety niewiele firm potrafi w sposób właściwy wybrać odpowiednią (czytaj: odpowiedzialną i profesjonalną) osobę do pozycjonowania internetowej wizytówki swojej firmy w internecie. Ale o tym już w jednym z kolejnych wpisów.